Mi volt ma a suliban?” „Semmi.” Ismerős ez a párbeszéd? Hogyan lehetne előrébb mozdítani egy ilyen párbeszédet?
Előrébb mozdítani úgy, hogy a szülőnek se kelljen fogóval kihúznia a gyerekéből az iskolában átélt élményeket, de a kamasz se lássa közhelyesnek, fárasztónak a feltett kérdést? Hogyan tud segíteni egy pedagógus? Hogyan lehet jól kérdezni? Hogyan reagáljunk, ha egy hajmeresztő választ kapunk?
Ezekkel a komoly kérdésekkel foglalkozik a Képmás magazin Hármas kötés című cikksorozatában. A problematika elsőre nem tűnhet annyira komolynak, pedig az.
A kommunikáció fenntartása nem csak szülők és kamaszok, hanem pedagógusok problémája is. A cikksorozat célja érinteni minden olyan (tabu) témát is, ami a kamaszoknál gyakori: önértékelési gondok, vagy számítógépes játék-, pornó-, és egyéb függőségek és még számtalan területet, amivel foglalkoznia kell szülőnek, kamasznak, pedagógusnak. Közösen, hármas kötésben.
A szeptemberi cikkben Uzsalyné Dr. Pécsi Rita neveléskutató úgy fogalmaz, hogy „a kamaszkorban beköszöntő nagy külső-belső átalakulás olyan, mint szüret után a must: először forr, zavarosodik, s csak azután tisztul le. Ha ez elmarad, nem számíthatunk érett felnőttkorra.” A cikksorozat nagyon ígéretes, de nem csak kamaszoknak, szülőknek és pedagógusoknak... !